Dunazug-hegyvidék

A Dunazug-hegyvidéket középhegységek (Gerecsevidék, Pilis) és medencék (Hérig-Tarjáni-medence, Dorogi-medence) alkotják. A Gerecsevidék karsztos formakincsekben gazdag, észak-déli csapásirányú középhegység. A hegység legmagasabb pontja a Gerecse-tető (634 m). A Pilis átlagosan egy 450-500 méter tengerszint feletti magasságot elérő, északnyugat-délkeleti irányú törésvonalakkal tűzdelt "hegység". A térség igen gazdag termálvizes barlangokban (Sátorkő-pusztai-barlang).

Függőágyas vadkemping a Pilisben

2 napot töltöttünk a Pilisben, ahol kipróbáltuk a vadkempingezést. Menedékként függőágyakat használtunk, faragtunk tollaságat, szűrtünk patakvizet, nyársaltunk, ettünk-ittunk, tapasztaltunk.

OKT 16: Dobogókő - Visegrád

OKT 16. Bejárva: 2013. 05. 03-04. Dobogókő felől

A 3 napos túránk 2. és 3. napján jártuk be könnyed tempóban az Országos Kéktúra 16. szakaszát, mely Dobogókő és Visegrád között húzódik a hivatalos kiírás szerint 24,2 km hosszan.

Turistamúzeum - az első hegyvidéki menedékház

OKT 15: Bp. Rozália Téglagyár - Dobogókő

OKT 15. Bejárva: 2013. 05. 02-03. Budapest felől

Az első májusi hétvégén - 2 nap szabadsággal megtoldva - terveztük bejárni a 15. és 16. szakaszt. Tanulva a korábbi túrákból, és látva a szintvonalak meredekségét, úgy gondoltuk, hogy ezt a két szakaszt 3 napra bontjuk. De nem csak amiatt döntöttünk így, hogy kicsit kíméljük magunkat, hanem hogy a Kékről itt-ott letérve a környék látnivalóihoz is eljussunk.

OKT 14: Bp. Hűvösvölgy - Rozália Téglagyár

OKT 12: Dorog - Piliscsaba

OKT 12.túra

Bejárás: 2012. augusztus 11., Dorog felől

Az Országos Kéktúra ezen szakasza a dorogi vasútállomásról indul. Jelenleg a pályatestet építik Pilisvörösvár és Esztergom között, ezért vonatpótló autóbusszal érkeztünk, és az állomást a Zsigmondy Lakótelep felől, az aluljárón át közelítettük meg. Az aluljáró falára pingált sok graffiti között segítség is akadt.