Mátrahegy 20 teljesítménytúra

A gyülekező szombat reggel volt a már jól ismert mátrafüredi erdészeti szakközépiskola aulájában. Sajnos a szervezés nem volt olyan profi, mint a Téli Mátra esetén, így közel 1 óra sorbanállás után vágtunk neki a valójában 22km-es távnak.

Start Start

A táv teljesítésére 6 óra állt rendelkezésre. Kicsit tartottunk tőle, mert a kiírás szerint majdnem 1000 méter szintet kellett legyőzni. Mindenképp szintidőn belől akartuk teljesíteni, ezért nem is húztuk az időt, bekapcsoltam a GPS-t és már neki is indultunk. Az iskola épületét elhagyva kisiettünk a főútra, majd jobbra fordulva elkezdtük követni a sárga sáv jelzést, ami egy idő után balra fel indult a Muzsla-tető irányába.

Első állomás a Muzsla-tetőn Első állomás a Muzsla-tetőn

A Muzsla-tetői kilátó mellett volt az első ellenőrző pont. Gyors bélyegzést követően már indultunk is tovább a sárga jelzésen. A csapat még eléggé egyben volt, mindenki jókedvően, beszélgetve haladt. Volt aki még a kutyáját is magával hozta, bár időnként majdnem elbuktunk a termetes jószág ide-oda futkározása miatt :) Jó 600 méter után egy jobb kanyart követve érkeztünk meg a Rákóczi forráshoz.

Ráckóczi forrás Ráckóczi forrás

Továbbra is a sárga jelzésen emelkedtünk. Elhaladtunk az újonnan épített Ózon Hotel mellett, érintettük a Trianon emlékművet. Egy bal kanyarban nagyszerű kilátás nyílt a Szanatóriumra és a távolban a kékestetői TV toronyra. Tudtuk, hogy bele kell húznunk, hisz a TV torony a távunk felét jelentette, és még a közelében sem jártunk.

Háttérben a Szanatórium Háttérben a Szanatórium

Alföldi gyerekek lévén a túrára úgy készültünk fel, hogy Kecskeméten a Benkó Zoltán Szabadidőparkban rottuk a tavak körül a köröket, illetve 4x-5x felkapaszkodtunk a 40 méter magas mesterséges dombra. Nagyon úgy tűnt, hogy ez a felkészülés hasznos volt. Közel sem voltunk annyira fáradtak, mint a januári túrán, és még a beszélgetésbe is elmélyedtünk. Annyira, hogy majdnem elszalasztottuk a mátraházi ellenőrzőpontot. Mátraháza után egy jó darabig még a sárga sáv jelzést követtük, majd rátértünk a sárga négyzetre, amibe betorkolt a piros kereszt. A piros keresztet követve haladtunk a Kőris mocsár felé.

Úton a Kőris mocsár felé Úton a Kőris mocsár felé

Véletlen exponált kép, de elég jó lett Véletlen exponált kép, de elég jó lett

A Kőris mocsártól viszonylag egyenes, szintező út haladt 700 méteren a következő ellenőrző pont felé, a Pisztrángos tóhoz.

Pisztrángos tó, ellenőrzőpont Pisztrángos tó, ellenőrzőpont

Itt találkoztunk egy nagyon szimpatikus fiatalemberrel. Már korábban is kiszúrtuk, hogy egyik cigiről gyújt a másikra, de szinte végig mögöttünk haladt, tartotta a tempót. Az ellenőrző pont előtt beért minket, köszönt, és megkérdezte, hogy kérünk-e almát. Megköszöntünk, de nem kértünk, mert nálunk is volt étel, de hamar kiderült, hogy almapálinkáról volt szó. Normál túrán még talán kocintottunk volna vele, de nem akartunk teljesen kifulladni :) Ő viszont vígan kortyolt a butykosból, ráadásul pecsételés után egy sört is szisszentett az aktuális cigije mellé. Hát mi a teljesítménytúra, ha nem ez?! Ettünk, ittunk mi is, pihentünk egy sort, majd belevágtunk a legmeredekebb kaptatóba, hisz egészen Kékestetőig kellett felmásznunk, lehetőleg gyorsan.

900 méter felett még a hó volt az úr 900 méter felett még a hó volt az úr

Kékestetőt még hótakaró borította. Érdekes volt megtapasztalni, hogy a startnál, 300 méteren szinte melegünk volt, idefent pedig összehúztuk a kabátot és fejünkbe nyomtuk a sapkát. A forró tea is igen jól esett, amit itt kaptunk a pihenőn. Sokat nem időztünk, az órára pillantottunk és láttuk, hogy elég jól állunk. Lehet, hogy 5 órán belül teljesíteni tudjuk a távot? Kékestetőről Mátrafüredre a zöld sáv jelzésen haladva lehetett visszajutni. Innen már csak lefelé haladt az út, így nekilendültünk. Arra jutottunk, hogy már nem állunk meg csak a célban. Hamar elértük a hóhatárt, és Vályús-kútig (ahol az utolsó ellenőrző pont volt) már a száraz avaron haladtunk.

Vályús-kúti rozoga kunyhó Vályús-kúti rozoga kunyhó

Az utolsó 4km-t a Csurgó-patakkal párhuzamosan tettük meg. A patak egy idő után elkanyarodik balra, itt kapcsolódik a piros sáv jelzés a zöldhöz. A két jelzés már végig együtt halad Mátrafüredig.

Célegyenesben a zöld és piros jelzéseken Célegyenesben a zöld és piros jelzéseken

Nem álltunk meg, mindent beleadtunk, nagyon úgy tűnt, hogy 5 óra alatt teljesíteni tudjuk a távot. Sajnos a végére azonban elszámoltuk magunkat, de 5:02 perc alatt sikerült beérni a célba :) A 432 induló közül így a 112. és 113. helyezést értük el, ami - úgy gondolom - elég jónak számít, legalábbis nekünk tökéletesen megfelelt. Jövőre majd szépítünk :)

Zsíroskenyér és tea a célban Zsíroskenyér és tea a célban

A Mátrahegy 20 teljesítménytúra tracklogja A Mátrahegy 20 teljesítménytúra tracklogja

... és szintmetszete ... és szintmetszete